Výprava - Velká Fatra

29. srpna 2008 v 10:42 | Terri

Výprava na Slovensko, konkrétně na Velkou Fatru 23.-27.8.2008

Sraz byl v sbotu ve 21:00 na vlak. nádraží v Týnci. Naštěstí přišli všichni včas. Přesedali jsme i v Praze a to už do lehátkového vlaku. Po prvotním nadšení většina zalehla a zbytek byl bez milosti umlčen.
Před osmou hod. ráno jsme byli už na Slovensku konkrétně ve Vrůtkách. Dále vlakem do Martina a autobusem do Blatnice. Zde jsme strávili dvě následující noci. V kempu jsme si postavili stany a vydali se na 1. tůru. která vedla na horu Tlstá, to že byla vidět už z kempu nebyla výhoda. Ač z vlaku rozlámaní jsme stejně na vrchol dorazili a zvěčnili se v knize "návštěv". Zpátky jsme to vzali přes horu Ostrá na níž vedly schody připomínající 3. díl Pána prstenů. Dolů to bylo ještě zajímavější. V kempu následovala večeře (nadchlo nás, že je zde kuchyňka i sporák, plynový...ovšem byz bomby jak jsme později zjistili).
2. den jsme se vydali na Drienok zvěsti o medvědech v jeho okolí nás nezanechali chladnými, ale on by se bál víc. Cesta byla víc než hodně příkrá a zde nastala ta chvíle kdy by každý uvítal oblbující serpentýny. I tady jsme dosáhli vrcholu, spořádali vrcholovku, zvěčnili se v knize, pokochali se úžasným výhledem a vydali se na mnohdy horší cestu dolu. Zastavili jsme se ve vesnici Mošovce, kde je autokemp a údajně termální koupaliště -> nebylo termální, ale i tak jsme tam vlezli. K večeři jsme si připravili tradiční slovenské jídlo halušky.
3. den ráno jsme všechno zabalili a vyrazili na tzv. přechod. Museli jsme ještě do obchodu, kde nás od plánovaného cíle : chata Borišov odradili, prý je to cesta tak na dva dny a tak jsme nakonec zakotvili u chaty u Královy studny. Cesta byla možní nejkratší, ale za to na 100% nejnáročnější, slovní spojení: lilo z nás , je opravdu na místě a výstižné. Ovšem chata je v rekonstrukci a všude je po kolena vysoká tráva a bodláky -> ale na výběr nebylo a po menším zvalchování to bylo i celkem měkké spaní. Po večeři se jedinci vydali do sprch. Při zjištění, že voda teče jen ledová a to asi jako horský potok jsem možná začala křičet, ale neodradilo mě to od umytí se. Nakonec jsme na sebe byly pyšné, že jsme tak otužilé (Terri, Jíťa, Rozinka). Ovšem následovala krutá rána při zjištění že klukům tekla teplá (Jirka, Pavel). Neuvěřitelné.
4. den a cesta domu. Brzký budíček, rychlé balení a šupem dupem z kopce (kopců) dolu do údolí. Což byly cca 3 hodiny cesty. V momentě, kdy jsme ve Vrůtkách stihli dřívější vlak do Žiliny to začalo. V Žilině jsme dobíhali, protože jsme ještě museli koupit oběd na 7 hod. cestu. Neměli jsme místenky, ale nikdo nás z těžko vybojovaných míst naštěstí nevyhodil. Po cca 2,5 hod. v Olomouci do našho kupé přistoupila paní už od pohledu zajímavá. Začla tím, že má hrozně moc jídla a že to máme sníst. 2 bagety, 2 čokolády, bonbóny a cola. Pokračovala výslechem, zpěvem písní a "věštěním" našeho budoucího povolání => Mára - architekt, Dan - inženýr, Rozinka -manekýnka a krásná maminka, přesto že mi řekla že budu učitelkou tak si nedala vysvětlit, že opravdu Mára, Dan a Rozinka nejsou moje děti - nevadí. Ve Vršovicích jsme ji opustili, vystoupili a vydechli si. Předpadli jsme místní večerku a pokračovali v cestě. Přesedali jsme ještě ve Vraném, při čemž jsme měli štěstí na velmi zvídavé a pravděpodobně přiopité cestující. Do Týnce jsme dorazili kolem půl jedenácté a rozprchli se plíživým tempem do svých domovů.:-)